divendres, 20 de novembre del 2015

Ha mort Josep Garcia Richart


Ahir va morir a Polinyà, als vuitanta-sis anys, Josep Garcia Richart, amic del meu pare, de Joan Fuster i de Vicent Ventura. Era l’últim supervivent de la tertúlia íntima de Fuster, formada per tots quatre. Home modest i molt discret, deixa inèdites una traducció íntegra dels Assaigs de Montaigne i diverses obres poètiques. Fa temps li vaig dedicar en aquest bloc dues entrades: Una conversa amb Josep Garcia Richart i un poema d’Emily Dickinson i Algunes precisions sobre la tertúlia de Joan Fuster.

Per fer-vos una idea, encara que siga mínima, de la personalitat de Josep Garcia Richart, podeu llegir el sisè volum de la Correspondència de Fuster. El volum recull les cartes intercanviades amb Vicent Ventura i amb Garcia Richart i porta dos textos introductoris, un d’Antoni Furió i un altre d’Adolf Beltran, que aporten informacions interessants sobre els dos corresponsals de Fuster. En l’arxiu del meu pare hi ha la correspondència que va mantenir amb Richart, on s’esplaiaven ben a gust tots dos sobre moltes qüestions. M’agradaria publicar-la algun dia.

Com que no tinc cap fotografia de Richart i no he pogut fer-me’n amb cap, he reproduït com a il·lustració d’aquesta entrada una reproducció del Descendiment de la creu de Van der Weyden. És un quadre que a ell i al meu pare els agradava molt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada