dijous, 5 de desembre del 2013

El meu pare escorcolla en la meua biblioteca


Ma mare em va passar l’altre dia un paper solt, un full doblegat, que havia trobat entre els manuscrits que està transcrivint del meu pare. Era només una llista de llibres encapçalada per aquest títol: Biblioteca d’Enric. Quan els meus pares venien a Polinyà, al meu pare li agradava pujar a l’estudi i regirar els meus llibres. Supose que es va anotar en aquest full alguns dels que li van interessar per demanar-me’ls més endavant. 

Podeu llegir a continuació aquesta llista. A banda del valor particular que té per a mi, crec que ofereix un itinerari de lectura atractiu, tot i el seu caràcter miscel·lani, o potser per això mateix. I en fi, ja sabeu com m’agraden les llistes de llibres! Sempre que m’ha estat possible, hi he afegit un enllaç amb la referència bibliogràfica per si us interessa localitzar-los:

Tolstoi, Diarios
Pere Lluís Font (coordinador), Història del pensament cristià
Thomas Mann, Diarios
Txékhov, Teatre complet / La isla de Sajalín / Correspondence avec Gorki / Cinco novelas cortas / Cuentos
Terry Eagleton, Después de la teoría
Matthew Arnold, Literature and Dogma

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada